Daugavpils Zinātņu vidusskolas 8. klašu skolēni dizaina un tehnoloģiju nodarbībās ne tikai radoši darbojas, bet arī attīsta loģisko domāšanu un rasēšanas prasmes.
Nodarbībās tika veidots funkcionāls priekšmets ar individuālo dizainu – lineāls, ko veiksmīgi var lietot matemātikas stundās. Savukārt 8. d klases skolēni vēlējas iepriecināt māmiņas svētkos un izveidoja visdažādākās mīļmantiņas: piekariņus, krūzes paliktnīšus u.c. Bija pat īpašs tehnoloģiskais risinājums: piekariņš ar mammas mīļāko dziesmu. Tas darbojās, noskenējot gravējumu un klausoties dziesmu Spotify aplikācijā.
Skolēniem vajadzēja ne tikai izdomāt sava darba dizainu, bet arī izveidot maketu programmā. Neparasti izmantot datoru dizaina nodarbībās, bet tehnoloģijas tagad ir mūsu dzīves daļa. Turklāt izveidot rasējumu programmā nemaz nav tik viegli: jābūt ļoti pacietīgam, precīzam un ar telpisko domāšanu. Skolēniem izdevās savienot radošo domāšanu un rasēšanas precizitāti.
Maketi kļuva taustāmi, pateicoties tehnoloģijām, jo bija gravēti un izgriezti, izmantojot skolas lāzeri.
Tagad katram skolēnam ir savs individuālais lineāls, kas nepazudīs pat starp simt citiem un kas tiks izmantots matemātikas stundās, paaugstinot savas atzīmes, bet māmiņām ir bērna mīlestības piepildītas dāvanas.
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
dizaina un tehnoloģiju skolotāja
Jeļena Salogube