Spēlē + Domā = Attīsti sevi! Seminārs pilsētas skolu psihologiem

Iedomājies – tu stāvi spēles laukumā. Tavā priekšā ir divas kārtis: vienā rakstīts “Tavs labākais draugs pēkšņi pārtrauc ar tevi runāt”, otrā – “Kā tu rīkosies?” Spēles noteikumi vienkārši – tu vari izvēlēties impulsīvu vai pārdomātu rīcību, bet tikai pareizais risinājums palīdzēs virzīties uz priekšu.

Tieši šādi š.g. 10. februārī Daugavpils Zinātņu vidusskolā notiekošajā pilsētas skolu psihologu seminārā “Spēļu efektivitāte motivācijas attīstīšanai” dalībnieki dalījās pieredzē par spēļu nozīmi emocionālās inteliģences attīstībā, konfliktu risināšanā un lēmumu pieņemšanā. Spēle nav tikai izklaide – tā ir atslēga uz izpratni par savām emocijām un motivāciju. 

Seminārs norisinājās saskaņā ar Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) projekta “Kompetenti un Atbildīgi Skolā (KAS)” Nr. 2024-1-LV01-KA121-SCH-000197090 mērķi – uzlabot darbu ar problēmsituāciju agrīnu atklāšanu, diagnosticēšanu un risināšanu, veicinot emociju atpazīšanu, paškontroli un pārvarēšanas stratēģijas         

Seminārā tika prezentētas kritiskās domāšanas un pašanalīzes spēles, metaforisko kāršu komplekti, grīdas spēle un citi mācību līdzekļi, kas veicina skolēnu emocionālās inteliģences attīstību, palīdz pieņemt veiksmīgus lēmumus un risināt personīgās grūtības. Diskusijā piedalījās pilsētas skolu psihologi, kuri dalījās pieredzē par spēļu praktisko pielietojumu mācību procesā un ikdienas situāciju risināšanā.

Diskusijas gaitā semināra dalībnieki analizēja, kā spēles var kļūt par efektīvu instrumentu skolēnu un skolotāju emocionālās labklājības uzlabošanai. Tika uzsvērts, ka spēles palīdz bērniem saprast savas emocijas, atpazīt domas un attīstīt pašmotivāciju, veicinot līdzsvarotu pieeju mācībām un attiecībām ar vienaudžiem un skolotājiem.

Semināra laikā izskanēja vairākas atziņas par spēļu lomu konfliktu risināšanā, stresa pārvarēšanā un veiksmīgu lēmumu pieņemšanā, kā arī psihologi varēja apmainīties ar pieredzi par spēļu pielietojumu dažādās situācijās.

Noslēgumā tika secināts, ka spēļu izmantošana izglītības vidē veicina gan skolēnu, gan skolotāju labsajūtu, radot pozitīvāku mācību vidi un attīstot emocionālo inteliģenci.

Daugavpils Zinātņu vidusskolas Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) skolu izglītības sektora projektu “Kompetenti un Atbildīgi Skolā (KAS)”  Nr.2024-1-LV01-KA121-SCH-000197090 līdzfinansē Eiropas Savienība. Vairāk par Erasmus+ programmu var uzzināt Valsts izglītības attīstības aģentūras mājaslapā www.viaa.gov.lv sadaļā Erasmus+.

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
psiholoģe
Olga Vasiļjeva,
izglītības metodiķe
Helēna Skripničenko

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Ceļojums atklātņu vēsturē

No š.g. 8. līdz 12. decembrim Daugavpils Zinātņu vidusskolas 1.–2. klašu skolēni apmeklēja Daugavpils Novadpētniecības un mākslas muzeju un piedalījās muzejpedagoģiskajā nodarbībā „Atklātnes pasaule”. Nodarbības

Lasīt tālāk »

Kā top tērps

Š.g. novembra beigās un decembra sākumā Daugavpils Zinātņu vidusskolas 4. klases skolēni apmeklēja Rīgas Modes muzeju, piedaloties izglītojošajā nodarbībā “Kā top tērps”. Ekskursija notika ar

Lasīt tālāk »

Apsveicam mūsu volejbolistes!

Beidzot noslēgušās atlases sacensības 22. kausa izcīņā vispārizglītojošo skolu komandām volejbolā “Top Kauss 2026”. Mūsu pilsētā sacensības notika mēneša laikā sešās grupās: 1. grupa –

Lasīt tālāk »

Neparastā ūdens māksla

Daugavpils Zinātņu vidusskolā no 9. līdz 12. decembrim 5. – 12. klašu skolēni gremdējās maģiskajā gleznošanas pasaulē – kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros notika

Lasīt tālāk »
Search