Dot motivāciju izaugsmei

Kalendārā septembri nomaina oktobris, un Dzejas mēnesis pārtop par Skolotāju mēnesi. Godinot pedagogu darbu, visā pasaulē 5. oktobrī svin Skolotāju dienu.
Jau tradicionāli rudenī Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde, atskatoties uz pagājušajā mācību gadā paveikto, aicina izglītības iestādes izvirzīt konkursam “Pedagoģiskās meistarības balva” skolotājus, kuri ir izcili strādājuši, savā mācību darbā īstenojot kādu no attiecīgajā gadā izvirzītajām metodiskā darba prioritātēm.
Daugavpils Zinātņu vidusskola katrā no trim prioritātēm ir nominējusi trīs skolotājus – lieliskus profesionāļus un kolēģus, kuri ikdienas mācību darbā ar skolēniem ir spējuši radīt atbalstošu vidi, atraduši metodes, kuras vislabāk piemērotas konkrētam izglītojamajam, un pratuši iedvesmot savus audzēkņus uzdrošināties tiekties pēc zināšanu augstumiem. Skolotāju dienas priekšvakarā vēlamies iepazīstināt ar savu nominantu panākumiem.

Viena no pagājušā mācību gada metodiskā darba prioritātēm bija “lkviena izglītojamā mācību motivācijas sekmēšana individuālajai izaugsmei”, kuru īpaši labi izdevās savā darbā īstenot trim mūsu skolotājām.
Latvijas un pasaules vēstures, vēstures un filozofijas skolotāja Tatjana Mamonova nav tikai pedagogs, kurš ikdienā ar atbildību īsteno skolas mācību programmu atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem un standartiem – viņa ir skolēnu iedvesmas avots un gaismas stars. Tatjanas degsme, pasniedzot savu mācību priekšmetu, motivē skolēnus darīt vairāk, nekā no viņiem tiek prasīts, un rosina patiesu interesi par vēsturi.

Tatjana pastāvīgi meklē un īsteno iespējas paplašināt skolēnu redzesloku. 2024./2025. mācību gadā viņa kopā ar klasi apmeklēja ASV informācijas centru, Zinātnieku nakti, J. Ročko grāmatas prezentāciju, tikās ar DU lektoriem, piedalījās muzejpedagoģiskajā nodarbībā Medumu 1. pasaules kara muzejā. Skolotāja bija arī Latgales kongresa 108. gadadienas atceres pasākuma mūsu skolā iniciatore un līdzautore, sadarbojoties ar kolēģiem nodarbības sagatavošanā un īstenošanā. Papildus tam Tatjana aktīvi iesaistījās, gatavojot skolas izstādi par godu Barikāžu laikam un iedvesmoja 10. klases skolēnus piedalīties projektā Signālvēlēšanas. Tas skolēniem ļāva ne tikai dziļāk izprast vēlēšanu procesu, bet arī pilnveidot prasmes plānot, skaidrot, uzstāties un rosināja pārējos skolas jauniešus domāt par demokrātijas nozīmi.
Individuālais darbs ar talantīgajiem skolēniem katru gadu ļauj sasniegt nozīmīgus panākumus, piemēram, 2024./2025. m.g. T. Mamonovas skolēni guva divas 1. un vienu 3. vietu filozofijas olimpiādē pilsētas-novada posmā un tika izvirzīti uz valsts posmu, ieņēma vairākas 2. un 3. vietas vēstures olimpiādē pilsētas-novada posmā, tika augstu novērtēti ZPD reģionālajā konferencē, iegūstot vienu 3. pakāpes un divus 2. pakāpes diplomus un tiekot izvirzīti uz valsts posmu.
Skolotājas profesionālā darbība ir mērķtiecīga, saturā daudzveidīga, ar individuālu pieeju un ciešu sasaisti ar reālo dzīvi, tādējādi sekmējot skolēnu mācību motivāciju, pašizaugsmi un pilsoniskās līdzdalības prasmes, gatavojot jauniešus atbildīgai un aktīvai dalībai sabiedrībā.

Daugavpils Zinātņu vidusskolas matemātikas skolotāja Žanna Majevska savā profesionālajā darbībā konsekventi īsteno pieeju, kuras centrā ir skolēna individuālā attīstība un mācību motivācijas veicināšana. Viņa rada drošu un atbalstošu izglītības vidi, kurā katrs skolēns tiek iedrošināts aktīvi iesaistīties mācību procesā, uzdot jautājumus, paust viedokli un droši kļūdīties, uztverot kļūdas kā neatņemamu mācīšanās sastāvdaļu.

Pedagoģiskajā darbā skolotāja īpašu uzmanību pievērš izglītojamo individuālo vajadzību un spēju apzināšanai. Viņa izmanto diferencētus uzdevumus, nodrošina skolēniem izvēles iespējas un pielāgo mācību saturu, lai stiprinātu katra bērna pašapziņu un atbildības sajūtu par savu izaugsmi. Šāda pieeja veicina skolēnu mācīšanās motivāciju un attīsta viņu spējas pieņemt lēmumus, balstoties uz savām interesēm un prasmēm.
Skolotāja Žanna mērķtiecīgi īsteno mācību satura sasaisti ar reālās dzīves situācijām, tādējādi stiprinot skolēnu izpratni par zināšanu praktisko nozīmi un pielietojumu ikdienā. Viņa palīdz skolēniem izvirzīt skaidrus, sasniedzamus mērķus un sniedz atbalstu to pakāpeniskai sasniegšanai, vienlaikus akcentējot ne tikai gala rezultātu, bet arī izaugsmes procesu.
Skolotāja regulāri papildina savas profesionālās zināšanas un prasmes, dalās pieredzē ar kolēģiem un demonstrē skolēniem personisku piemēru, ka mācīšanās ir nepārtraukts un nozīmīgs dzīves process.
Skolotājas Žannas darba rezultāti apliecina viņas profesionalitāti un mērķtiecību:
•           skolēnu sniegums valsts pārbaudes darbos ir augsts – katru gadu skolotājas Žannas skolēnu vidējais sasniegums centralizētajos eksāmenos matemātikā ir 70 %;
•           skolēni skolotājas vadībā veiksmīgi piedalās zinātniskās pētniecības darbībā, iegūstot augstus rezultātus skolā, un startē  reģionālajā konferencē;
•           regulāri un atbildīgi skolēni tiek gatavoti matemātikas olimpiādēm;
•           skolēni aktīvi iesaistās ārpusstundu izglītojošajos projektos, pārstāvot skolu dažādos pasākumos (konkurss KSIM), tādējādi stiprinot gan savas zināšanas, gan sociālās prasmes.
Skolotājas Žannas profesionālā darbība sniedz būtisku ieguldījumu izglītojamo mācību motivācijas stiprināšanā, pašapziņas veidošanā un personības attīstībā. Viņas darba rezultātā skolēni kļūst aktīvāki, atbildīgāki un ar lielāku pārliecību skatās uz savu individuālo izaugsmes ceļu.
Skolotājas Žannas Majevskas pedagoģiskā darbība ir uzskatāma par paraugpraksi, kas apliecina augstu profesionalitāti, radošu pieeju un nozīmīgu ieguldījumu izglītības kvalitātes nodrošināšanā.

Ikviena izglītojamā mācību motivācijas sekmēšana ir būtisks priekšnosacījums viņa individuālajai izaugsmei un ilgtermiņa attīstībai. Motivēts skolēns aktīvāk iesaistās mācību procesā, uzņemas atbildību par savu izglītību un ir gatavs pārvarēt grūtības, lai sasniegtu izvirzītos mērķus. Latviešu valodas un literatūras skolotāja Iveta Vasitova savās stundās vienmēr rada atbalstošu, iekļaujošu un pozitīvu mācību vidi, kurā tiek ņemtas vērā katra skolēna intereses, spējas un vajadzības.

Piedāvājot diferencētus uzdevumus, sniedzot iedrošinājumu un atgriezenisko saiti, viņa veicina skolēna pašapziņu un pārliecību par savām spējām. Tā rezultātā skolotājas Ivetas izglītojamie ieguva godalgotās vietas latviešu valodas un literatūras 51. olimpiādes 5. un 6. klases izglītojamajiem 2. posmā. Vislielākais prieks un lepnums par skolotājas Ivetas Vasitovas audzēkni, kuras iegūtā I vieta nodrošināja viņai arī ceļazīmi uz olimpiādes valsts posmu.
Skolotājas Ivetas stundās audzēkņi ne vien apgūst mācību vielu, bet arī attīsta prasmes, kas nepieciešamas personīgajā dzīvē un profesionālajā nākotnē. Gandrīz katru gadu skolotājas Ivetas audzēkņi piedalās Augšdaugavas novada Kultūras un tūrisma pārvaldes Skatuves runas konkursā “Zelta sietiņš”, kas rudenī notiek Raiņa mājā Berķenelē. Šoreiz viņas audzēknis izcēlās ar savu oriģinālo skatījumu un radošo pieeju, par ko saņēma žūrijas veicināšanas balvu. Žūrijas veicināšanas balva ir nozīmīgs solis ceļā uz jaunradi un personīgo izaugsmi, kas motivē neapstāties pie sasniegtā.
Lai motivētu skolēnus, kuriem ir grūtības mācībās, skolotāja Iveta aktīvi iesaista viņus dažādos skolas pasākumos. Latviešu valodas nedēļas ietvaros “Lasīsim ar prieku!”6. klašu skolēni lasīja grāmatu anotācijas, sprieda, vai anotācija spēj ieinteresēt un kā to uzrakstīt, lai radītu bērnos vēlmi lasīt šo grāmatu. Skolotāja Iveta cieši sadarbojās ar skolēnu vecākiem, regulāri informējot par bērna progresu, sniedzot praktiskus ieteikumus. Skolotājas iejūtīgā pieeja un atvērtība sarunām palīdz stiprināt uzticību starp skolu un ģimeni, veicinot pozitīvas pārmaiņas skolēna attieksmē pret mācībām un paaugstinot viņa motivāciju.

Informāciju apkopoja un sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
izglītības metodiķe
Anita Pleša

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Lai aug lasoši bērni

Noslēdzot iepazīstināšanu ar Daugavpils Zinātņu vidusskolas skolotājiem, kuri izvirzīti  Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes konkursam “Pedagoģiskās meistarības balva”, šodien piedāvājam vairāk uzzināt par tām pedagoģēm, kuras

Lasīt tālāk »

Valodas ir bagātība

Š.g. 26. septembrī notika Eiropas valodu dienas 2025 Daugavpilī „Kopā valodu daudzveidībā” multilingvistiskā olimpiāde, kuras tēma bija „Multilingvāls cilvēks = bagāts cilvēks”.Daugavpils Zinātņu vidusskolu tajā

Lasīt tālāk »

Meža ekspedīcija uz Kalsnavu

Š.g. 29. septembrī – 2. oktobrī Daugavpils Zinātņu vidusskolas 5. klašu skolēni devās aizraujošā, izglītojošā, dabaszinību stundās apgūto zināšanu paplašinošā ekspedīcijā ar mērķi labāk iepazīt

Lasīt tālāk »
Search