Mācību ekskursija kā līdzeklis skolēnu sagatavošanai valsts pārbaudes darbiem

Š.g. 18.-19. septembrī notika Daugavpils Zinātņu vidusskolas 12. klašu skolēnu mācību ekskursija Klaipēda-Nida ar mērķi apgūt zināšanas, kuras var noderēt, kārtojot valsts pārbaudes darbus.

Par ekskursijā piedzīvoto stāsta vidusskolēni.

Ekskursijas uz Klaipēdu laikā 12. klases skolēni saņēma daudz derīgu zināšanu veiksmīgai eksāmenu nokārtošanai. Vispirms delfinārijā skolēni uzklausīja prezentāciju par delfīniem angļu valodā, uzzinot daudz jaunas leksikas angļu valodā. Prezentācijas laikā skolēni papildināja arī savas zināšanas par delfīniem, kas noteikti palīdzēs bioloģijas mācīšanās laikā. Otrajā dienā skolēni tika iepazīstināti ar dzintara ķīmisko veidošanos, kas palīdzēs izprast vairāk dabas procesus. Nidas nacionālajā parkā skolēniem tika parādīti tā iemītnieki – putni un dzīvnieki, un pastāstīts par to īpatnībām, kas veicinās lielāku izpratni bioloģijā. Ekskursija atklāja skolēniem daudzpusīgas zināšanas dažādās jomās, kas palīdzēs gatavoties eksāmeniem. (Marija Tevjašova, Kristīne Bordjuga, Anastasija Vasiļjeva)                                

Apmeklējot vienu no Lietuvas pilsētām – Klaipēdu, mēs redzējām daudzas pilsētas apskates vietas, ar kurām lepojas iedzīvotāji un apbrīno tūristi. Mūsu pirmā pietura bija delfinārijs, kur mēs vairāk iedziļinājāmies ne tikai delfīnu dzīvē, bet arī uzzinājām vairāk par jūras pasaules ekoloģiju. Piemēram, es nezināju, ka viens izmests čipsu iepakojums (plastmasas iepakojums) varētu iznīcināt visu jūras dzīvības rasi. Un tas notiek, jo plastmasa sadalās simtiem gadu, tās izstrādājumi var radīt traumas jūras dzīvībai vai kļūt par slazdu tiem, kā arī plastmasa kaitē ne tikai pašiem iedzīvotājiem, bet arī jūras dibena makroflorai, piesārņojot un saindējot pašu ūdeni. Bet delfinārijs nebija mūsu vienīgā pieturvieta. Mēs apmeklējām arī kūrortciematu Nidu, kas atrodas uz Kuršu kāpas. Mums bija brīnišķīga ekskursija, kuru bija ļoti interesanti klausīties, un laiks pagāja gluži nemanot. Es uzzināju vairāk par kormorānu nozīmi, kā viņi palīdzēja lietuviešiem atrisināt problēmu, kas saistīta ar pārtikas ķēdi. Mēs arī uzzinājām vairāk par dzintaru. Vai zinājāt, ka dzintara krāsu daudzveidība ir vairāk nekā 250 variācijas, bet parasti izmanto tikai septiņas? Vai zinājāt, kā pārbaudīt dzintara autentiskumu? Es to nedarīju, bet, pateicoties ekskursijai, es to uzzināju! Viss ir ļoti vienkārši: ir jāiemet dzintars glāzē ar sālsūdeni. Ja dzintars ir nogrimst, tas nav īsts, jo īstā dzintara blīvums ir mazāks par sālsūdens blīvumu, tāpēc tas nenogrimst. Protams, tas nebija viss, ko mēs uzzinājām, bet pāris minūtēs nevar pateikt, ko mēs klausījāmies vairākas stundas. Es saņēmu neaizmirstamas sajūtas no šī ceļojuma! (Laura Jačenkova)

Ekskursija bija vienkārši brīnišķīga! Bija neticami interesanti apmeklēt jaunas vietas kaimiņos Lietuvā un uzzināt daudz jauna. Īpaša uzmanība tika pievērsta faktiem, kas var būt noderīgi eksāmenos. Piemēram, uzzināju, ka Baltijas jūru joprojām apdzīvo reliktu sugas, kas saglabājušās kopš ledus laikmeta. To vidū ir tādas zivis kā četrspārnu gobijas, lumpfish un dzīvdzemdētājas blēnijas, kā arī vēžveidīgie – mizīdas, abikāji un vienādkāji. Palika atmiņā arī stāsts par Nidas bērziem: tur ir diezgan skarbas augsnes, bet koki izdzīvo un zaļo, pateicoties simbiozei ar sēnēm. Un Baltijas dzintars izrādās jaunākais pasaulē – tam ir tikai aptuveni 50 miljoni gadu. Lai identificētu īstu dzintaru, tas jāievieto ūdenī: ja tas uzpeld, tas nozīmē, ka tas ir īsts! Ir arī daudzi dzintara veidi, piemēram, zilais dzintars, kas savu krāsu iegūst no tā sastāvā esošā pirīta FeS2. Ja meklējat interesantu vietu, uz kurieni ceļot, noteikti apskatiet Klaipēdu – tā jums noteikti patiks! (Samanta Dovgane)

Ekskursija bija daudzveidīga, jo varēja gan baudīt dabu, gan apmeklēt muzeju un delfīnu izrādi. Es uzskatu, ka šī mācību ekskursija bija noderīga lielākoties angļu valodas valsts eksāmena kārtošanā, jo muzejā un delfīnu izrādē varēja lasīt sugu nosaukums un titrus vai nu lietuviski, vai nu angliski, līdz ar to, varēja pilnveidot savas zināšanas un vārdu krājumu angļu valodā. (Anna Lukjančika)

Mēs apmeklējam Klaipēdas delfināriju un tur bija daudz pastāstīts par delfīniem, bija pateikti interesanti fakti par tiem un arī par jūras lauvam, tāpēc tas var palīdzēt man bioloģijas eksāmena. Mēs apmeklējam Dzintara muzeju, kurā mums tiks pastāstīts par dzintariem, to iegūšanu un to kvalitātes pārbaudīšanu, es domāju, tas noderēs man ķīmijas eksāmenā. Notika sarunas ar kasieriem un oficiantiem, kas attīstīja manu angļu valodas runas prasmi, kas palīdzēs eksāmenā. Rezultātā varu pateikt, ka ekskursija bija pārsteidzoša, ļoti interesanta un noderīga. (Jeļizaveta Jesejeva)

Ekskursijas laikā mēs ieguvām daudz lietderīgas informācijas, ko mēs varēsim lietot ne tikai skolā, bet arī ikdienas dzīvē, piemēram, pētot Klaipēdu un Nidu, mēs uzzinājām, ka jūras krasta garums Lietuvā ir tikai 100 km, kā arī to, ka vienā no Nidā esošajiem piejūras mežiem ir ļoti liels gārņu skaits, kas pārsteidzoši nav labvēlīgs cilvēkiem, jo tie apēd visas zivis, un zvejniekiem nav, ko zvejot. Bet galvenais, ko mēs ieguvām šajā ceļojumā, ir mūsu zināšanas, kas noteikti noderēs, kārtojot valsts centralizētos eksāmenus. Piemēram, man kā tai, kas kārtos bioloģijas eksāmenu, noderēs informācija no Klaipēdas jūras muzeja un delfinārija par ūdens dzīvniekiem. Kā piemērus varu minēt to, ka astoņkāji ir moluski, tomēr viņu ķermeņi nesedz gliemežvāks, vai to, ka delfīniem ir ļoti elastīgs ķermenis, kas palīdz tiem pārvietoties ar ātrumu 45 km/h. Derīgu informāciju es ieguvu arī dzintara muzejā, kur mums pastāstīja par septiņiem galvenajiem dzintaru veidiem, to atšķirībām un kā tos iegūst. (Veronika Petrova)

Ekskursija uz delfināriju un jūras muzeju var būt noderīga eksāmena kārtošanai vairākos veidos, piemēram, ekskursija sniedz iespēju praktiski iepazīties ar dažādām jūras dzīvnieku sugām, to uzvedību un bioloģiju, kas palīdzēs padziļināt teorētiskās zināšanas. Vides aizsardzības jautājumi saistībā ar jūras saglabāšanu var būt aktuāli esejās vai eksāmenos par bioloģisko daudzveidību un dabas aizsardzību. (Jūlija Meņkovska)

Apmeklējot delfināriju un jūras muzeju, var iegūt informāciju par jūras dzīvnieku dzīvesveidu, uzvedību un bioloģiju, kā arī tas sniedz daudz zināšanu par jūras ekosistēmām, dzīvniekiem un dabas aizsardzību, kas var būt noderīga eksāmenos par dabaszinātnēm vai bioloģiju. (Ksenija Mihailova)

Ekskursijā iegūtās zināšanas ietver zināšanas par delfīniem un jūras lauvām, to bioloģiju un dažādām īpatnībām. Mēs apmeklējām arī zoodārzu, kur varējām vērot pingvīnus, roņus un citus jūras iemītniekus, vērojām viņu uzvedību un kustību ūdenī, pēc tam apmeklējām kāpas. Gids mums sīki pastāstīja par to, kā tās radās, kā cilvēki tur dzīvoja agrāk un nedaudz par dzintaru un to, kas ietekmē dzintara krāsu. Ekskursijā uz delfināriju un kāpām Lietuvā iegūtā informācija var noderēt, gatavojoties dažādām valsts eksāmena sadaļām, kas saistītas ar bioloģiju, ekoloģiju, ģeogrāfiju, fiziku un kultūru. (Karina Saviča)

Šī ekskursija bija neaizmirstama. Apmeklējot Jūras muzeju, iepazināmies ar jūras dabu, apskatījām jūras putnu kolekcijas, gliemju gliemežvākus, plēsīgo un bīstamo jūras zīdītāju izstādes. Apmeklējām arī delfināriju, kur ne tikai redzējām aizraujošu izrādi ar delfīniem, bet arī uzzinājām, cik ļoti cilvēks ietekmē jūras dzīvi. Tas liek aizdomāties par savām nepārdomātajām darbībām. Īpaši interesanti bija uzzināt par dzintaru un tā galvenajām krāsām un izcelsmi. (Jeļizaveta Kusiņa)

Visvairāk man iepatikās otrā ekskursijas diena Nidā. Visu dienu mēs pavadījām arheoloģijas un vēstures zinātņu doktora kompānijā, tāpēc uzzinājām daudz ko jaunu. Man ļoti patika, kā gids spriež par lietuviešu leģendām un mītiem, aizdomājos, kā es skatos uz Latvijas kultūru. Brauciena laikā es arī iedvesmojos no Kuršu kāpas dabas, aizdomājos par to kā par Baltijas vērtību, kura glabā sevī vēsturi un cilvēku garu. (Laura Veigure)

Šī ekskursija kļuva par labu palīdzību eksāmena kārtošanai, jo gids stāstīja par Nidas vēsturi un kultūru. Uzzināju, ka tur vairākas vasaras pavadīja vācu rakstnieks Tomass Manns – Nobela prēmijas ieguvējs literatūras sekcijā. Vērtīgi bija iegūt informāciju par Nidas vēsturiskiem notikumiem, jo tas var palīdzēt izdomāt argumentus esejai sociālo zinātņu eksāmenā. Mani vispār aizrāva stāstījums par Kuršu kāpu, par bijušo iedzīvotāju valodu, nodarbēm un dzīvi. Šis brauciens bija ne tikai emocionāli atslābinošs, bet arī ļoti pamācošs. (Karolina Abarasa)

Šajās divās dienās man bija iespēja apmeklēt vēsturisko Lietuvas pilsētu Klaipēda, kā arī apdzīvotu vietu Kuršu kāpās, Neringas pilsētā. Ar gida palīdzību es uzzināju daudzus kultūras un vēsturiskos faktus. Piemēram, līdz 19. gadsimtam Kuršu kāpas apdzīvoja tāda tauta kā kursenieki, kuru valoda ir līdzīga mūsu latviešu valodai. Liela viņu daļa kara beigās un PSRS okupācijas laikā devušies trimdā uz Vāciju vai tika deportēti, taču joprojām var satikt cilvēkus, kuri zina un runā kursenieku valodā. Uzzināju, ka Kuršu kāpas tika iekļautas UNESCO pasaules mantojuma sarakstā. (Jevgeņija Andruškeviča)

Jūras muzeja apmeklējums var palīdzēt nokārtot fizikas eksāmenu, izmantojot informāciju, ka kuģu modeļi ilustrē Arhimēda likumus, peldspēju un spiedienu šķidrumos. Savukārt eksponāti par navigāciju attiecas uz mehāniku, kustību un spēkiem, kas ir noderīgi, lai izprastu Ņūtona likumus. (Konstantīns Zeļenkovs)

Informāciju apkopoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
12. a klases audzinātāja
Larisa Koroševska,
12. b klases audzinātāja
Oksana Dimitrijeva

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Kultūra un vēsture Rēzeknē

Š.g. 20. novembrī Daugavpils Zinātņu vidusskolas 7. d klases skolēniem bija iespēja apmeklēt Rēzekni, izmantojot kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” piedāvājumu.             Skolēni apmeklēja

Lasīt tālāk »

Ekskursija uz Rēzekni

 Š.g. 14. novembrī Daugavpils Zinātņu vidusskolas 7. c klases skolēniem bija iespēja apmeklēt Rēzekni, izmantojot kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” piedāvājumu.     Skolēni apmeklēja Latgales

Lasīt tālāk »
Search