Apgūstam emocionālo intelektu Erasmus+ projekta “Kompetenti un Atbildīgi Skolā” (KAS) ietvaros

No š.g. 30. septembra līdz 4. oktobrim Spānijas pilsētā Puerto de la Kruzā (Puerto de la Cruz) Daugavpils Zinātņu vidusskolas angļu valodas skolotāja Helēna Skripničenko un psiholoģe Olga Vasiļjeva  piedalījās profesionālās izaugsmes apmācībās “Emocionālais intelekts: Pašapziņas, pašregulācijas, motivācijas, empātijas un sociālo prasmju uzlabošana” Erasmus+ projekta “Kompetenti un Atbildīgi Skolā” (KAS) Nr. 2024-1-LV01-KA121-SCH-000197090 ietvaros. Mobilitātes mērķis bija iegūt praktiskās zināšanas, lai uzlabotu darbu ar problēmsituāciju agrīnu atklāšanu, diagnosticēšanu un risināšanu, īpašu uzmanību pievēršot emociju atpazīšanai, paškontrolei, pārvarēšanas stratēģijām un lēmumu pieņemšanai attiecībās ar vienaudžiem un skolotājiem.

Teorētiskā daļa sniedza izsmeļošu skaidrojumu par emocionālā intelekta piecām galvenajām sastāvdaļām: pašapziņu, pašregulāciju, motivāciju, empātiju un sociālajām prasmēm. Dalībnieki iepazinās ar dažādām pieejām un teorijām, kas palīdz izprast, kā šīs prasmes ietekmē cilvēku rīcību ikdienas dzīvē. Kursa vadītāji uzsvēra, cik svarīgi ir izmantot emocionālā intelekta prasmes, lai sekmīgi risinātu konfliktsituācijas skolā un darbā. Tādas praktiskās tehnikas kā Life scan un SWOT analīze sniedz jēgpilnu ieskatu savas dzīves situāciju interpretācijā un secinājumu veikšanā.  

Liela uzmanība tika pievērsta arī praktiskajām zināšanām – dalībnieki apguva dažādas pašregulācijas tehnikas, kuras palīdz pārvarēt stresu un emocionālo spriedzi sarežģītās situācijās, piemēram, progresīva muskuļu relaksācija, vizualizācija, mērķu izvirzīšanas SMART metode, kā cilvēka ķermenis fiziskajā līmenī var palīdzēt nomierināt un stabilizēt nervu sistēmu. Šīs tehnikas bija vērtīgs rīks, kas palīdz skolotājiem un psihologiem strādāt ar skolēniem, kuriem ir grūtības ar paškontroli un emociju pārvaldību.

Papildu vērtīgu pieredzi dalībnieki guva botāniskā dārza apmeklējumos, kur, esot dabas vidē, tika praktizētas pašrefleksijas un visu jūtu orgānu iesaistīšanas tehnikas.

Kursa laikā liela uzmanība tika veltīta arī empātijas nozīmei starppersonu attiecībās, kā arī emocionālā intelekta lomai darba vietā un izglītības iestādēs. Empātija tika uzsvērta kā būtiska prasme, kas veicina pozitīvu atmosfēru un sadarbību gan starp skolēniem, gan skolotājiem.

Šis kurss bija būtisks solis, lai uzlabotu pedagogu un psihologu spējas atpazīt un risināt problēmsituācijas, veicinot pozitīvu emocionālo vidi gan skolā, gan darba vietā.

Daugavpils Zinātņu vidusskolas Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) skolu izglītības sektora projektu “Kompetenti un Atbildīgi Skolā (KAS)”  Nr.2024-1-LV01-KA121-SCH-000197090 līdzfinansē Eiropas Savienība. Vairāk par Erasmus+ programmu var uzzināt Valsts izglītības aģentūras mājaslapas www.viaa.gov.lv sadaļā Erasmus+

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
angļu valodas skolotāja
Helēna Skripničenko,
psiholoģe
Olga Vasiļjeva

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Kultūra un vēsture Rēzeknē

Š.g. 20. novembrī Daugavpils Zinātņu vidusskolas 7. d klases skolēniem bija iespēja apmeklēt Rēzekni, izmantojot kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” piedāvājumu.             Skolēni apmeklēja

Lasīt tālāk »

Ekskursija uz Rēzekni

 Š.g. 14. novembrī Daugavpils Zinātņu vidusskolas 7. c klases skolēniem bija iespēja apmeklēt Rēzekni, izmantojot kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” piedāvājumu.     Skolēni apmeklēja Latgales

Lasīt tālāk »
Search