Š.g. 20. oktobrī Latgales vēstniecībā GORS notika Valsts izglītības attīstības aģentūras īstenotā ESF+ projekta “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības organizēta konference “Māksla un kultūra kā stratēģija: domāšanai, radīšanai, cilvēcībai”. Konferences mērķis – aktualizēt mākslu un kultūru kā nozīmīgu jomu, kurā nepārtraukti rodas jauni paņēmieni, lai veicinātu domāšanu, radošumu un vispārcilvēcisko vērtību nozīmi. Mākslai un kultūrai piemīt spēcīgs intelektuāls, radošs un vērtību veidojošs potenciāls, tā palīdz mums izprast sevi, apkārtējo pasauli un aktīvi piedalīties tās pilnveidē. Jaunajai paaudzei šī spēka izzināšanā un apguvē nozīmīgākais pavadonis ir skolotājs.

No Daugavpils Zinātņu vidusskolas tajā piedalījās vizuālas mākslas skolotājas Daiga Sarkane, Una Gura un Anna Mekša.

Bija iespēja noklausīties iedvesmas lekciju “Jaunrade kā ceļš uz brīvību” (Krists Auznieks, komponists, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas asociētais profesors, kompozīcijas katedras vadītājs), kurš iedvesmoja turpmākam darbam.
Pēc tam skolotājas apmeklēja meistarklases pēc izvēles. Kultūras un mākslas virzienā tika piedāvāts iedziļināties jautājumā “Kāds skolotājs šiem skolēniem ir vajadzīgs?” (Gundega Evelone un Eva Vēvere, mākslinieces), kur skolotāji no dažādām pilsētām mēģināja aprakstīt mūsdienīgu skolotāju un skolēnu, kā arī praktiski veidoja mākslas darbus. Vizuālas mākslas skolotājiem tika piedāvāts izprast arhitektūras valodu nodarbībā “Vizuālās mākslas un dizaina saskares punkti” (Ilze Didrihsone, arhitekte), kur tika piedāvātas darba lapas un iespēja praktiski izveidot apjomīgu arhitektūras celtni.
Otrā dienas puse tika veltīta labas prakses un iedvesmas piemēriem no citiem skolotājiem. Pirmajā iedvesmas stāstā “No lokālā līdz nacionālajam” (Dricānu vidusskolas skolotāja Līga Augstkalne) tika izstāstīts un parādīts, kā iespējams interpretēt vienu no tēmām kursā “Kultūras pamati”, pievēršot uzmanību tieši notikumiem pilsētā, kurā skolēni mācās. Otrajā pieredzes izklāstā “Kāpēc tiek radīts mākslas darbs? Analītisks komentārs” (Baltinavas vidusskolas un Viļakas vidusskolas skolotāja, Balvu Mākslas skolas metodiķe Annele Slišāne) skolotāja stāstīja un dalījās pieredzē par padziļinātā kursa “Kultūra un māksla II” tēmu, kā ar skolēniem rakstīt analītiskos komentārus, savukārt trešajā bija iespēja iedziļināties tēmā “Projekta darbs kā process – struktūra, posmi un skolēna ceļš uz rezultātu” (Siguldas pilsētas vidusskolas skolotāja Antra Austriņa), kurā pedagoģe dalījās ar savu izstrādāto sistēmu, kā kopā ar skolēniem tiek rakstīti projekta darbi.
Konference bija ļoti interesanta un svarīgākais, ka daudz no redzētā un dzirdētā noteikti būs iespējams izmantot stundās.
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
vizuālās mākslas skolotāja
Daiga Sarkane