Rudenī Latvijā tradicionāli notiek pasākumi, kuri veltīti Dzejas dienām. Šajā mācību gadā skolēniem tika dota iespēja pašiem radīt dzeju. Skolotājas piedāvāja divus variantus, lai radošais process būtu interesantāks.
Pirmais variants paredzēja izmantot emocijzīmes, lai kodētu kāda dzejnieka jau radīto dzejoli. Otrajā variantā tika izmantota blackout poetry metode. Skolēniem tika piedāvāta darba lapa ar literāru tekstu. Izlasot šo tekstu, skolēni izvēlējās un apvilka vārdus tā, lai veidotos teksts, bet pārējo darba lapu klāja zīmējums.
Šī gada Dzejas dienu aktivitāšu laikā skolēni saprata, ka šifrēt un lasīt tekstu ar tik labi zināmajām emocijzīmēs nemaz nav tik viegli.
11.klases skolēni, apgūstot tādu mācību priekšmetu kā radošā rakstīšana, jau nopietnāk pievērsās savu domu virknēšanai dzejas rindās. Savukārt 11.-12.klašu skolnieces, kuras apgūst teātra mākslas programmu, 1.-2.klašu skolēnu uzmanībai piedāvāja dzejoļu inscenējumus, bet 3.-4.klašu skolēniem – dažādus ar dzeju saistītus konkursus un viktorīnas. Skolēni ar interesi piedalījās aktivitātēs, tā vairāk uzzinot par Dzejas dienām, dzeju, folkloru. Paldies skolotājai Ludmilai Frolovai, kura virzīja, atbalstīja un iedrošināja 11.-12.klašu skolēnus! Paldies visiem, kuri aktīvi iesaistījās Dzejas dienu aktivitātēs!
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
latviešu valodas un literatūras jomas koordinatore
Vilma Tāraude