Kā roku lelles ieguva profesijas

VeiksmÄ«ga skolotāju sadarbÄ«ba veicina gan skolēnu radoÅ”umu, gan mācÄ«bu vielas apguvi, gan ļauj iejusties dažādās dzÄ«ves situācijās. Daugavpils Zinātņu vidusskolas 3. klasēs dizaina un tehnoloÄ£iju stundās ir tēma ā€žKā Å”uj ar rokām roku lelli?ā€ Skolēni visu janvāri mācÄ«jās gan ievērt diegu adatā, kas nemaz nav tik viegli, un pieŔūt pogu, gan apguva dažādus dÅ«rienu veidus un izstrādāja skici, kā arÄ« mācÄ«jās rotāt telpisku tekstildarbu. Jaunās prasmes skolēniem apgÅ«t palÄ«dzēja dizaina un tehnoloÄ£iju skolotāja Jekaterina Sadovska.

Savukārt latvieÅ”u valodā skolēni apgÅ«st tēmu ā€Mēs sabiedrÄ«bā. Runāsim par profesijām!ā€, tāpēc   roku lelles pārtapa par kādu profesijas pārstāvi. Skolēni sadalÄ«jās grupās, un skolotājas Gunta Ivanova un Olita Ä»itvinska palÄ«dzēja viņiem iejusties kāda profesijas pārstāvja lomā. Skolēniem vajadzēja izdomāt vietu, kur notiek darbÄ«ba, un nelielu stāstu, ko dara katrs profesijas pārstāvis, iemācÄ«ties lomas un prezentēt savas grupas darbu. Bērniem bija iespēja izmēģināt savus spēkus leļļu teātra aktieru un skatÄ«tāju lomā. Viņi izjuta gandarÄ«jumu, gÅ«stot iespēju lietot darbÄ«bā paÅ”u izstrādātās roku lelles. Pateicoties paÅ”u izveidotajiem dialogiem, tika veicināta bērnu radoŔās domāŔanas attÄ«stÄ«ba un valsts valodas prasmju uzlaboÅ”ana.

Grupas darba analÄ«zē vieni skolēni atzÄ«mēja, ka grupā strādāt ir grÅ«tāk, jo jāņem vērā ne tikai savas, bet arÄ« grupas biedru domas. Citi savukārt rakstÄ«ja, ka piedalÄ«jās visi grupas biedri, tāpēc scenārija rakstīŔana nesagādāja grÅ«tÄ«bas. Tā bija laba pieredze!

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
skolotājas
Olita Ļitvinska,
Jekaterina Sadovska

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Search