Kā roku lelles ieguva profesijas

Veiksmīga skolotāju sadarbība veicina gan skolēnu radošumu, gan mācību vielas apguvi, gan ļauj iejusties dažādās dzīves situācijās. Daugavpils Zinātņu vidusskolas 3. klasēs dizaina un tehnoloģiju stundās ir tēma „Kā šuj ar rokām roku lelli?” Skolēni visu janvāri mācījās gan ievērt diegu adatā, kas nemaz nav tik viegli, un piešūt pogu, gan apguva dažādus dūrienu veidus un izstrādāja skici, kā arī mācījās rotāt telpisku tekstildarbu. Jaunās prasmes skolēniem apgūt palīdzēja dizaina un tehnoloģiju skolotāja Jekaterina Sadovska.

Savukārt latvieÅ¡u valodā skolēni apgÅ«st tēmu ”Mēs sabiedrÄ«bā. Runāsim par profesijām!”, tāpēc   roku lelles pārtapa par kādu profesijas pārstāvi. Skolēni sadalÄ«jās grupās, un skolotājas Gunta Ivanova un Olita Ä»itvinska palÄ«dzēja viņiem iejusties kāda profesijas pārstāvja lomā. Skolēniem vajadzēja izdomāt vietu, kur notiek darbÄ«ba, un nelielu stāstu, ko dara katrs profesijas pārstāvis, iemācÄ«ties lomas un prezentēt savas grupas darbu. Bērniem bija iespēja izmēģināt savus spēkus leļļu teātra aktieru un skatÄ«tāju lomā. Viņi izjuta gandarÄ«jumu, gÅ«stot iespēju lietot darbÄ«bā paÅ¡u izstrādātās roku lelles. Pateicoties paÅ¡u izveidotajiem dialogiem, tika veicināta bērnu radošās domāšanas attÄ«stÄ«ba un valsts valodas prasmju uzlaboÅ¡ana.

Grupas darba analīzē vieni skolēni atzīmēja, ka grupā strādāt ir grūtāk, jo jāņem vērā ne tikai savas, bet arī grupas biedru domas. Citi savukārt rakstīja, ka piedalījās visi grupas biedri, tāpēc scenārija rakstīšana nesagādāja grūtības. Tā bija laba pieredze!

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
skolotājas
Olita Ļitvinska,
Jekaterina Sadovska

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Search