Ikviena cilvēka cieņa digitālajā vidē

Latvijas Republikas Satversmes tiesa izsludināja skolēnu zīmējumu, video un domrakstu konkursu par ikviena cilvēka cieņu digitālajā vidē.

Konkursa mērķis ir stiprināt skolēnu valstisko apziņu un līdzdalību demokrātijas procesos, izpētot un iedzīvinot Satversmes vērtības. Ar šo konkursu Satversmes tiesa rosina skolēnu interesi par Satversmi, kā arī pilnveido viņu zināšanas par Latvijas valsts pamatvērtībām.

Cieņa ir jāaizsargā gan attiecībās starp valsti un cilvēku, gan cilvēku savstarpējās attiecībās, savukārt digitālā vide ir neatņemama ikdienas dzīves sastāvdaļa un tieši jaunieši tajā uzturas visvairāk. Diemžēl digitālās vides pavērtās iespējas nereti tiek izmantotas negodprātīgi, aizskarot citu cilvēku cieņu, tādēļ ir ļoti būtiski sarunāties ar jauniešiem, izglītot viņus un stiprināt viņu izpratni par Satversmē ietverto vērtību aizsardzības nozīmi, arī digitālajā vidē.

6. klašu skolēniem tika uzdots uzdevums – uzzīmēt zīmējumu par tematu “Ikviena cilvēka cieņa digitālajā vidē”. 

Daugavpils Zinātņu vidusskolas skolnieces Zlata Zeņkova (6. c klase), Aleksandra Osipova, Jana Orlovska un Valerija Rodzeviča (visas 6. a klase) izteica vēlmi piedalīties konkursā un jau iesniedza savus mākslas darbus. 

No 2023. gada 11. decembra līdz 2024. gada 31. janvārim notiks skolēnu iesniegto darbu vērtēšana. Darbus vērtēs Satversmes tiesas izveidota komisija.

Paldies meitenēm par piedalīšanos un vecākiem par atbalstu! Lai veicas!

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
6. a un 6. c klases sociālo zinību un vēstures skolotāja
Jūlija Driče

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Mācīties vācu valodu ar prieku

Pavasarī gribas ne tikai mācīties gramatiku un risināt uzdevumus, bet arī lasīt dzejoļus un dziedāt dziesmas. Gētes institūta Rīgā, Vācijas, Austrijas un Šveices vēstniecību organizētā

Lasīt tālāk »

Nevis izmest, bet pārvērst

Daugavpils Zinātņu vidusskolas 6. klases skolēni dizaina un tehnoloģiju stundās “Kā radoši lieto atkārtoti izmantojamus materiālus?” tēmas ietvaros pētīja, kā dažādi materiāli (plastmasa, tekstils, korķis…)

Lasīt tālāk »
Search