Viljama Šekspīra traģēdija vai mūsdienīga versija?

In the beautiful city of Verona, where our story takes place, a long-standing hatred between two families erupts into new violence, and citizens stain their hands with the blood of their fellow citizens. Two unlucky children of these enemy families become lovers and commit suicide. Their unfortunate deaths put an end to their parents’ feud.

William Shakespeare

Mēs visi vairāk vai mazāk esam pazīstami ar Šekspīra traģēdiju par Romeo un Džuljetu, par naidīgajām ģimenēm, un zinām arī, kā šis nelaimīgais stāsts beidzas. Tāpēc šajā semestrī, kad skolēniem bija piedāvāta iespēja noskatīties programmas “Latvijas skolas soma“ piedāvātās latviešu filmas,  11.b klases skolēni izvēlējās noskatīties un salīdzināt plaši pazīstamo klasisko versiju ar latviešu režisora Māra Martinsona versiju Romeo n’ Džuljeta”. M.Martinsona filma veidota pēc V.Šekspīra lugas motīviem, bet tajā tiek apspēlētas krievu un latviešu attiecības, konflikti, naids starp abām tautībām, jo filmā Romeo ir deviņpadsmitgadīgs krievu puisis, bet Džuljeta – sešpadsmitgadīga latviešu meitene.

Var secināt, ka latviešu režisora filma izraisīja dzīvu interesi jauniešos. To varēja redzēt, izlasot skolēnu atsauksmes pēc tās noskatīšanās. Daži uzskata, ka ideja nemaz nav tik slikta, jo tiek atspoguļota  mūsdienu situācija Latvijā. Citi domā, ka ideja nestrādā, jo ikdienā mēs tik ļoti nejūtam šo pretstatu starp tautībām, kā tika parādīts filmā. Tomēr skolēni atzina, ka filma daudzus aizkustināja un reizēm, skatoties uz situāciju no malas, var atrast atbildi uz kādu katram cilvēkam aktuālu jautājumu. Galvenais, ka redzētā filma neatstāja vienaldzīgu nevienu.

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
11.b klases audzinātāja
Ināra Kazakeviča

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Mācīties vācu valodu ar prieku

Pavasarī gribas ne tikai mācīties gramatiku un risināt uzdevumus, bet arī lasīt dzejoļus un dziedāt dziesmas. Gētes institūta Rīgā, Vācijas, Austrijas un Šveices vēstniecību organizētā

Lasīt tālāk »

Nevis izmest, bet pārvērst

Daugavpils Zinātņu vidusskolas 6. klases skolēni dizaina un tehnoloģiju stundās “Kā radoši lieto atkārtoti izmantojamus materiālus?” tēmas ietvaros pētīja, kā dažādi materiāli (plastmasa, tekstils, korķis…)

Lasīt tālāk »
Search