Dizaina un tehnoloģiju nodarbībās Daugavpils Zinātņu vidusskolas 8. klašu skolēni strādā ar programmējamiem darbagaldiem.
Liels izaicinājums 8. klasēm šogad bija 18 stundu laikā iemācīties veidot maketus vektorgrafikas redaktorā un strādāt ar programmējamo lāzergravētāju, lai realizētu savu radošo ieceri no finiera saplākšņa. Skolēniem vajadzēja ļoti labi iztēloties savu ideju, jo makets taču bija digitālais. Turklāt bija labi jāiemācās maketēt, pirms uzdot lāzergravētājam to izveidot, jo procesā darbu labot nevar. Skolēni sākumā izveidoja neparastas figūras magnētus ar motivējošo uzrakstu.
Otrais darbs parādīja, cik virtuozi skolēni var tikt galā ar datoru, veidojot maketus. Tapa daudzveidīgi, interesanti un radoši darbi: eglīšu rotājumi, Ziemassvētku dekori, grāmatzīmes. Lai noformētu un koriģētu programmējamā lāzera darbu, bija nepieciešams atcerēties arī roku tehnoloģijas: figūrzāģēšanu un pulēšanu. 8. klašu skolēni pat palīdzēja sagatavot skolas teritoriju svētkiem, radot vairākas sarkankrūtīšu maketu idejas, kurus mēs realizējām lielā izmērā un izrotājām skolas pagalmu. Tehnoloģiju priekšrocība ļauj bez pūlēm ar mašīnas palīdzību izveidot milzum daudz izstrādājumu, ja ir izveidots digitālais makets.

Var secināt, ka tehnoloģijas iet kopā ar roku darbu un nevar eksistēt viena bez otra. Gatavos darbus var apskatīt fotogrāfijās un izstādē.

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
dizaina un tehnoloģiju skolotāja
Jeļena Salogube