Š. g. 7. februāra pēcpusdienā Daugavpils Zinātņu vidusskolas 2. c klases skolēni devās uz Daugavpils Inovāciju centru, kur apmeklēja “Zinātnieku laboratorijas” 3. un 4. nodarbību. Šoreiz nodarbību tēmas bija “Ķīmija “un “Izglāb zinātniekus!”
Nodarbībā “Ķīmija” skolēni diskusijās apsprieda, vai ikdienā sastopamies ar šo nedzirdēto vārdu – “ķīmija”. Izrādās, to sastopam ikdienā – pat savā virtuvē! Šajā nodarbībā skolēniem bija iespēja pašiem piedalīties dažos ķīmiskos eksperimentos, protams, ievērojot visus drošības noteikumus. Tas bija tik aizraujoši un intriģējoši – kas nu būs?! Varēja piepumpēt mākoni pudelē, piepūst balonu netradicionālā veidā, veidot darbojošos vulkānu! Arī skolotāju aicināja piedalīties “burvju zupas” vārīšanā!
Otrās nodarbības laikā skolēniem tika dots uzdevums – izglābt zinātniekus, kuru kuģis ir avarējis vientuļas salas krastā. Lai izglābtu zinātniekus, bija jākonstruē peldošs objekts, kurš varētu “izglābt” zinātniekus un atvest tos atpakaļ uz Latviju.
Šīs nodarbības laikā bērni grupās izstrādāja stratēģijas, kā būvēs, projektēs un ķērās pie darba. Spraiga darba rezultātā uzvarēja komanda, kura ar savu glābējkuģi varēja “izglābt“ 55 zinātniekus. Zaudētāju nebija – dažām komandām vienīgi izglābto zinātnieku skaits bija mazāks, bet tas bija nieks – interesanti, radoši un lietderīgi pavadītais laiks un iegūtās prasmes un iemaņas ir svarīgākas!
Paši nodarbību dalībnieki dalās savos iespaidos: “Mums vislabāk patika eksperimenti un vulkāna veidošana!” – stāsta Devids, Elvis, Demids, Artūrs, Jaroslavs, Milana, Anna un Daniela. “Mums gan ļoti patika būvēt kuģi un lielo celtni!” – tā domā Kevins, Vladislava, Uļjana, Polina. ”Mums patika vērot, kā skolotāja vāra zupu no šķidrā slāpekļa!” – Diāna un Nikole dalās savos iespaidos.
Nodarbības aizritēja ātri, starpbrīdī varēja iepazīt un izmēģināt dažādus stendus centra foajē.
Sakām lielu paldies Inovāciju centram par iespēju piedalīties interešu izglītības programmas STEAM “Zinātnieku laboratorijas” nodarbībās. Šīs nodarbības bija izzinošas, aizraujošas un interesantas. Tādas nodarbības mudina skolēnus raudzīties uz ikdienā sastopamām lietām zinātniski, izprast nesaprotamo, domāt un darīt radoši!
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
2. c klases audzinātāja
Iveta Kaķeševa