Labākie no labākajiem skolotājiem ir noskaidroti

Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde, sagaidot Skolotāju dienu, jau tradicionāli aicināja izglītības iestādes pieteikt savus pedagogus konkursiem “Pedagoģiskās meistarības balva” un “Daugavpils Jaunais skolotājs”.

Konkursā “Pedagoģiskās meistarības balva 2024” skolotāju paveiktais tika vērtēts četrās nominācijās: par latviskās vides stiprināšanu veiksmīgā mācību procesā; par digitālo resursu efektīvu izmantošanu mācību procesā; par izglītojamo snieguma vērtēšanas sistēmas pilnveidošanu katra izglītojamā izaugsmei; par pedagogu profesionālo kompetenču pilnveidi labbūtības veicināšanai izglītības iestādē. Katrā no četrām kategorijām 10 konkursa uzvarētāji tika apbalvoti ar Izglītības pārvaldes Goda rakstiem un piemiņas balvām svinīgajā pasākumā, pārējie konkursa laureāti saņēma Izglītības pārvaldes Pateicības rakstus.

Ja vien būtu iespējams, Daugavpils Zinātņu vidusskola konkursam pieteiktu visus savus skolotājus, taču diemžēl katrā nominācijā tie varēja būt tikai trīs, tāpēc tika izvirzīti 12 pedagogi, no kuriem pieci saņēma Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes Goda rakstus un piemiņas balvas svinīgajā pasākumā š.g. 7. oktobrīDaugavpils Vienības namā, savukārt angļu valodas skolotāja Alīna Piscova, angļu valodas skolotāja un svešvalodu mācību jomas koordinatore Ināra Kazakeviča, latviešu valodas skolotāja Ludmila Frolova, dizaina un tehnoloģiju skolotājas Jeļena Barča un Jeļena Salogube, pirmsskolas pedagoģes Nataļja Krasņakova un Tatjana Ivanova Pateicības rakstus saņēma 4. oktobrī skolā notikušajā Skolotāju dienai veltītajā svinīgajā pasākumā.

             Konkursa “Pedagoģiskās meistarības balva 2024” nominācijā “Par latviskās vides stiprināšanu veiksmīgā mācību procesā”  Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes Goda rakstu saņēma bibliotekāre Inese Iščenko.

Vismīļākā, vissaprotošākā, vislabākā, visskaistākā – šādi vārdi raksturo skolas bibliotekāri Inesi Iščenko. Uzsākot darbu skolā, Inese pielāgoja bibliotēkas telpu 1.-5. klašu skolēnu vajadzībām un tagad skolas bibliotēka ir kļuvusi par iecienītu vietu, kur katru starpbrīdi pulcējas bērni, lai spēlētu galda spēles, palasītu žurnālu vai izvēlētos kādu interesantu grāmatu ārpusstundu lasīšanai.

Mācību gada laikā latviskās vides stiprināšanai Inese ir novadījusi 45 bibliotekārās stundas gan pirmsskolas grupiņās, gan 1.-5.klašu posmā, 17 stundas veltot “Bērnu žūrijas” grāmatu popularizēšanai skolēniem, 18 stundas – dažāda vecuma skolēnu un  pirmsskolas audzēkņu iepazīstināšanai ar bibliotēku un tās lietošanas noteikumiem.

Katra tikšanās ar skolēniem ir rūpīgi sagatavota un izplānota, jo līdzi tiek ņemta ne tikai lasāmā grāmata, bet arī izdales materiāli, mazas dāvaniņas un pateicības. Skolēniem ir iespēja gan klausīties informāciju par autoru vai daiļdarbu, gan pašiem to lasīt, meklēt atbildes uz jautājumiem, fantazēt, kas notiks tālāk. Bibliotekāre vieglā un nepiespiestā veidā iedrošina mazos pirmsskolēnus kļūt par aktīviem klausītājiem un lasītājiem, iepazīt grāmatu pasauli ar interesi.

Pagājušajā mācību gadā Inese sadarbībā ar latviešu valodas skolotāju iedrošināja visus 5. klašu skolēnus piedalīties konkursa “Skaļās lasīšanas sacensības” klases posmā, kura laikā labākie dalībnieki tika izvirzīti skolas posmam. Skolēni, lasot dažādu autoru darbus, padziļināja savas latviešu valodas zināšanas un uzstāšanās prasmes.

Inese vairākkārt veda gan lielos, gan mazos lasītājus uz Latgales Centrālās bibliotēkas filiāli “Bērnu bibliotēka “Zīlīte”, lai bagātinātu skolēnu izpratni par bibliotēku un tās iespējām, iepazīstinātu ar grāmatu daudzveidību, sastaptu grāmatu autorus, mācītos aktīvi klausīties un uzdot jautājumus.

Konkursa kategorijā “Par digitālo resursu efektīvu izmantošanu mācību procesā” Izglītības pārvaldes Goda raksts tika pasniegts datorikas skolotājam Venedimam Berjozam.

2023./2024. mācību gads Venedimam Berjozam bija nozīmīgs profesionālās izaugsmes periods, kurā viņš veiksmīgi apvienoja mācību procesu ar skolēnu motivēšanu un iesaistīšanu tehnoloģiju un dabaszinātņu jomās. Strādājot par datorikas un programmēšanas skolotāju, Venedims aktīvi rosināja skolēnus piedalīties gan lokālos, gan nacionālos konkursos un sacensībās, piemēram, “Bebr[a]s”, un Inženieru dienā Daugavpils pilsētas Bērnu un jauniešu centrā “Jaunība”.

Lielu uzmanību Venedims pievērš skolēnu praktisko iemaņu attīstīšanai, strādājot ar modernajām tehnoloģijām. Interešu izglītības pulciņā “Robotika” skolēni ne tikai apguva programmēšanas pamatus, bet arī piedalījās dažādās robotikas sacensībās. 2023. gada aprīlī Daugavpils robotikas čempionātā Venedima skolēni ieguva godalgotās vietas – 1. un 3. vietu. Skolotāja audzēkņi piedalījās vairākos robotikas pasākumos citviet Latvijā, tai skaitā Rēzeknes un Siguldas robotikas sacensībās.

2023./2024. mācību gadā skolotājs paplašināja savu kompetenču loku, papildinot zināšanas 3D modelēšanā, ploterēšanā un infografiku izveidē. Šīs prasmes Venedimam ne tikai palīdz pilnvērtīgāk mācīt skolēniem apgūt praktisko darbu, bet arī integrēt modernās tehnoloģijas mācību procesā.

Venedima pieredze un darba rezultāti liecina, ka viņš spēj skolēnus iedvesmot, veicināt audzēkņu interesi par tehnoloģijām un dabaszinātnēm, kā arī sagatavot izglītojamos sekmīgiem startiem konkursu un sacensību līmenī. Aizvadītajā mācību gadā pedagoga skolēni ir guvuši ievērojamus panākumus, un viņš ir apņēmības pilns strādāt, lai šī tendence turpinātos, nodrošinot inovatīvu un efektīvu mācību vidi. Pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanā skolā ir ieguvis 2. kvalitātes pakāpi.

Venedims piedalījās pieredzes apmaiņas forumā “Vienoti izglītībā. Ir ideja!”, stāstot par tēmu “Elektronika un dronu pilotēšana. Interešu izglītība”.

Kategorijā “Par izglītojamo snieguma vērtēšanas sistēmas pilnveidošanu katra izglītojamā izaugsmei” Goda rakstu saņēma sākumskolas skolotāja Gunta Ivanova. Mūsdienu mācību procesa viena no galvenajām sastāvdaļām ir vērtēšana, kas ir svarīga katram izglītības procesa dalībniekam. Pedagogs, izmantojot vērtēšanas kritērijus, palīdz  skolēniem saprast, cik daudz vēl jāapgūst, lai sasniegu izvirzītos rezultātus, savukārt skolēnam ir jāmācās novērtēt gan sevi, gan citus, lai saprastu, kas un kādā līmenī ir apgūts, kas vēl ir jāizdara, lai nostiprinātu apgūto. Šādu prasmju veidošanā, protams, liela nozīme ir pedagogam. Skolotāja Gunta Ivanova, izmantojot dažādus paņēmienus un metodes, veiksmīgi māca skolēniem uzņemties atbildību par savu ikdienas darbu, tāpēc neatņemama stundas sastāvdaļa ir skolēnu pašnovērtēšana un savstarpējā vērtēšana. Strādājot ar pirmklasniekiem, skolotāja Gunta izmanto atgādni, kurā bērnam saprotamā valodā ir aprakstīts katrs viņa vērtējuma burts (STAP). Šī atgādne palīdz skolēniem novērtēt sevi un sniegt padomu klasesbiedram, ja tas ir nepieciešams. Lai vērtēšanas un pašnovērtēšanas process būtu jēgpilns un kvalitatīvs, skolotāja vada skolēnu mācīšanos, nevis tikai nodod zināšanas.

Apmeklējot skolotājas Guntas stundas, ir novērots, ka skolēni aktīvi iesaistās mācību procesā – mācās secināt, apkopot informāciju, prognozēt. Lielu uzmanību skolotāja pievērš arī darbam ar vecākiem, skaidrojot, kā notiek vērtēšanas process, pievēršot viņu uzmanību būtiskām prasmēm, piemēram, lasītprasmei, rakstītprasmei, prasmei rēķināt. Klases vecāku sapulcēs skolotāja sniedz padomus, kas bērnam vēl būtu jāizdara, lai, nostiprinot apgūto, varētu sasniegt nākamo zināšanu un prasmju līmeni.

Par Izglītības pārvaldes Goda rakstu īpašniecēm konkursa kategorijā “Par pedagogu profesionālo kompetenču pilnveidi labbūtības veicināšanai izglītības iestādē” kļuva divas mūsu pedagoģes – Agrita Jasāne un Helēna Skripničenko.

Dizaina un tehnoloģiju, digitālā dizaina skolotāja Agrita Jasāne, strādājot skolā pirmo gadu, spēja atrast radošu pieeju katram skolēnam. Agrita prot un spēj sadarboties ar skolēniem un veidot veicinošu un motivējošu mācību vidi. Lai labāk izprastu savus audzēkņus, vienmēr interesējas par skolēnu stiprajām pusēm un sadarbojas ar klases audzinātājiem. Pedagoģe ir ļoti radoša un pilna ar jaunām idejām, kuras realizē savā ikdienas darbā.

Pateicoties Agritas atbalstam un palīdzībai, skolēni dizaina priekšmetā jūtas novērtēti un motivēti, kas pozitīvi ietekmē mācību procesu un vispārējo atmosfēru klasē, savukārt kolēģi iedvesmojas no viņas idejām un ieteikumiem.

Pedagoģe ar prieku parāda citiem skolotājiem un skolēniem, cik radoši ir viņas audzēkņi, vienmēr rīkojot izstādes skolas telpās. Agrita ir iesaistījusies arī skolas noformēšanas komandas darbā, labprāt atbalsta skolotājus, kad tie meklē radošas idejas darbam ar skolēniem.

Angļu valodas skolotāja un izglītības metodiķe Helēna Skripničenko ir veltījusi savu laiku un enerģiju ne tikai izglītības procesam, bet arī mācību vides uzlabošanai un labbūtības veicināšanai skolā, izstrādājot un īstenojot dažādus Erasmus+ projektus.

Helēna ir aktīvi iesaistījusies kolēģu profesionālās pilnveides procesos, organizējot vai piedaloties semināros, kursos, kurus vada vai organizē skola, lai veicinātu personāla izpratni par labbūtības jautājumiem, kā arī pati piedalījās Fulbright teaching exellence achivement programmā ASV. Pateicoties ERASMUS+ projektiem “Bioētika” un  “Izglītībā nav šķēršļu, pateicoties digitālajām tehnoloģijām”, tika sniegts ieguldījums skolotāju un skolēnu digitālās pratības un prasmju attīstībā kā mūsdienu izglītības procesa neatņemamai daļai. Projekta ietvaros tika izveidota e-grāmata par digitālo pratību, aptaujas, blogi par digitālām izglītojošām spēlēm, video par Web 2.0 rīku izmantošanu klasē, e-brošūras un citi līdzekļi, kas palīdz skolotājam pilnveidot savu meistarību un veicina skolotāju labbūtības sajūtu.

Līdztekus iepriekš minētajiem projektiem, Helēna veicināja skolotāju iesaistīšanos KA1 projektos (profesionālās pilnveides apmācības), kuru rezultātā 10 skolotāji piedalījās apmācībās un apmeklēja kursus ārzemēs, vēl trim skolotājiem bija iespēja ēnot kolēģus no citām valstīm, kā arī skolēnu pašpārvaldes komandai kopā ar savu kuratoru bija iespēja dalīties pieredzē un gūt zināšanas par Polijas izglītības sistēmu un jauniešu dzīvi Polijā.

Tādā veidā 2023./2024. mācību gadā Helēnas Skripničenko izstrādātajos un partnerības projektos veicināt savu profesionālo kompetenci, vairojot labbūtību, bija iespēja 39 skolas pārstāvjiem (33 skolotāji un 11 skolēni).

Konkursa “Daugavpils Jaunais skolotājs 2024” mērķis ir noteikt izcilus jaunos pedagogus, kuri iestādē ir nostrādājuši ne vairāk kā piecus gadus, kā arī popularizēt viņu pieredzi un paaugstināt skolotāja darba prestižu.

Par konkursa “Daugavpils Jaunais skolotājs 2024” laureāti ir kļuvusi logopēde Rita Osipova. Pirmsskolas skolotājai Ritai Osipovai piemīt prasme novērtēt un veicināt katra izglītojamā individuālo spēju attīstību un izaugsmi runas attīstībā, kā arī pašaizliedzība, humānisms. Ritai raksturīga augsta profesionālā meistarība un radoša darbība runas un valodas attīstības procesā, viņai ir izveidojusies veiksmīga sadarbība ar izglītojamo vecākiem. Rita strādā kārtīgi, centīgi un vērīgi, ir sava darba entuziaste un vērtīgāko no savas pieredzes jau spēj piedāvāt kolēģiem pilsētā. 2023./2024. mācību gadā Rita organizēja un vadīja pieredzes apmaiņas semināru Daugavpils pilsētas logopēdiem “Didaktisko materiālu pielietojums pirmsskolas un sākumskolas vecuma izglītojamajiem individuālās logopēdijas nodarbībās”, savukārt Daugavpils Pedagogu pieredzes apmaiņas forumā “Vienoti izglītībā. Ir ideja!” skolotāja stāstīja par pašizgatavotiem materiāliem skaņu automatizēšanai pirmsskolā.

            Tagad, kad 2023./2024. mācību gada pilsētas un skolas izcilākie pedagogi ir noteikti un apsveikti, pagājušajam mācību gadam ir pielikts punkts un var sākties pedagoģiskās meistarības izpausmes jaunās jomās. Lepojamies un apsveicam kolēģus, kuri saņēma atzinību pilsētas mērogā, un visiem skolotājiem novēlam radošu, veiksmīgu un sasniegumiem bagātu mācību gadu!

Informāciju apkopoja un sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
izglītības metodiķe
Anita Pleša

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Ekskursija uz Rēzekni

 Š.g. 14. novembrī Daugavpils Zinātņu vidusskolas 7. c klases skolēniem bija iespēja apmeklēt Rēzekni, izmantojot kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” piedāvājumu.     Skolēni apmeklēja Latgales

Lasīt tālāk »
Search