Daugavpils Zinātņu vidusskolas 12. c klasei digitālā dizaina stundās bija īpaši radošs un izaicinājumu pilns 1. semestra sākums. Skolēni, lielākoties bez priekšzināšanām programmēšanā, divu mēnešu laikā ir izveidojuši savas oriģinālas un neparastas portfolio mājaslapas. Šajās mājaslapās viņi plāno izvietot savus izstrādātos projektus, lai ikvienam būtu iespēja apskatīt un izvērtēt paveikto.
Lai gan vairumam skolēnu tīmekļvietņu jeb web izstrāde bija pilnīgi jauna pasaule, viņi mācību procesā apguva gan saskarnes izstrādi, gan servera nodrošināšanu – divus būtiskus mājaslapu elementus, kas ļauj lietotājiem sniegt atsauksmes un, iespējams, nākotnē pasūtīt oriģinālus autordarbus. Skolēniem bija iespēja pašiem pārvaldīt savas idejas, iemācoties organizēt informāciju, veidot interaktīvu dizainu un lietot analītiskās prasmes.
Lai sasniegtu rezultātu, skolēni izmantoja mākslīgā intelekta funkcionalitāti, kas kalpoja kā atbalsts tehnisko risinājumu realizācijā. Ar analītisko prasmju un mākslīgā intelekta palīdzību viņi veiksmīgi pārvarēja sarežģījumus, kas radās programmēšanas pieredzes trūkuma dēļ. Šī pieeja ļāva skolēniem iegūt dziļāku izpratni par digitālā dizaina un web izstrādes principiem, kā arī sniedza iespēju radīt patiešām profesionālus projektus, kas apvieno gan dizainu, gan tehniskās funkcijas.
Tīmekļvietņu izveides process ne tikai attīstīja skolēnu tehniskās un radošās prasmes, bet arī iedrošināja apgūt jaunas tehnoloģijas, kas var noderēt gan turpmākajās mācībās, gan karjeras attīstībā. Skolotājs Venedims atzīst: “Šie projekti apliecina, ka ar mūsdienu tehnoloģijām un radošu pieeju ikviens var iemācīties radīt ko patiesi vērtīgu un jaunu.”
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
programmēšanas skolotājs
Venedims Berjoza