Labbūtība un iekļaušanās Francijas skolā 

No š.g. 18. novembra līdz 22. novembrim Daugavpils Zinātņu vidusskolas skolēnu un skolotāju grupa piedalījās skolēnu mazo grupu un skolotāju ēnošanas darbā mobilitātes īstenošanā Francijā un apmeklēja skolu Lycée Saint-Guilhem, Clermont-L’Herault Erasmus+ projekta “Kompetenti un atbildīgi skolā” (KAS) Nr. 2024-1-LV01-KA121-SCH-000197090 ietvaros.

Direktora vietnieks Artūrs Fedotovs piedalījās ēnošanas darbā un vēroja skolotāju un skolēnu darbu stundās. Viņš pamanīja un ievēroja šādas īpatnības: “Šī projekta laikā man bija iespēja iepazīt un vērot ne tikai triju valstu skolēnu aizrautīgu darbu, izzinot labbūtības un iekļaušanas tematiku, bet arī iepazīties ar Francijas skolas darbu. Šīs gandrīz nedēļas laikā, ēnojot skolotājus, tika apmeklētas franču valodas, angļu valodas, vēstures, likuma, ekonomikas un sociālo zinību mācību stundas. Vērotās mācību stundas iedvesmoja ar savu vienkāršību un pārdomātību, virzot skolēnus uz pašvadītu mācīšanos. Braucienā gūtā pieredze un idejas noteikti radīs pielietojumu mūsu skolas ikdienā, ceļā uz izcilāku izglītības kvalitāti.”

Mūsu 11. klašu skolēni sadarbībā ar skolēniem no Francijas un Turcijas diskutēja par labsajūtu un iekļaušanos skolā, veidoja savas grupas video par to, kas dara skolas dzīvi drošu un patīkamu. Šajā mobilitātē skolēni dzīvoja viesģimenēs, un viņiem bija unikāla iespēja piedzīvot franču dzīvesstilu, ģimenes tradīcijas un atrast kopīgu valodu. Skolā starp skolēniem izveidojās ļoti pozitīva, draudzīga un sadarbību rosinoša atmosfēra, kas pilnībā sakrita ar projekta mērķi: veicināt labbūtību un pozitīvu noskaņojumu darba un mācību vidē.

Skolēni stāsta par projekta mobilitātes laikā piedzīvoto.

Darija Frolova: “Piedalīšanās projektā man sniedza brīnišķīgu iespēju izvērtēt sevi un savas prasmes citā valstī. Bija ļoti patīkami redzēt, ka Francijas skolēni bija ieinteresēti iepazīties ar mūsu valsts kultūru un valodu. Neskatoties uz to, ka visi runāja dažādās valodās, mēs tomēr varējām sarunāties un atrast kopējas intereses. Izbrīnīja tas, ka skolēni brīvajā laikā sarunājās savā starpā vai spēlēja galda spēles. Bija ļoti interesanti dzīvot franču ģimenē, redzēt viņu paradumus un tradīcijas. Mani pārsteidza viņu vakariņas, jo viņiem bija obligāti jāēd siers, jādzer tikai ūdens un beigās jādzer tēja, piekožot šokolādi. Es jutos ļoti mierīgi un patīkami, visi bija ļoti izpalīdzīgi un viesmīlīgi. Pavadot tur tikai četras dienas, mums bija iespēja apmeklēt ļoti daudz pilsētas apskates vietu, bet visvairāk man iepatikās tieši kalnu skats. Bija grūti aizbraukt no tādas brīnišķīgas vietas. Neskatoties uz īso laiku, es atradu sev jaunus draugus un ģimeni, kura ar prieku gaidīs mani atpakaļ.”

Viktorija Kovaļova: “Erasmus projekts Francijā man deva iespēju iegūt jaunus draugus no Saint Guilhelm skolas, praktizēt angļu un franču valodu, kā arī pavadīt brīnišķīgu laiku kopā ar savu audžuģimeni. Visvairāk atmiņā palikušas mūsu kopīgās vakariņas, kas bija siltas un mājīgas. Katru vakaru mums bija kāds jauns ēdiens, visvairāk man atmiņā palicis Racelette kausētais siers. Kopīgā skolas projekta laikā bija valodas barjera no franču puses, bet visi skolēni bija ļoti laipni un visi centās ar mani sarunāties. Rezultātā pēc vairāku dienu darba starptautiskajās grupās mums izdevās uzņemt video, kurā tika salīdzinātas turku, franču un latviešu skolas. Atmosfēra skolā ir pavisam citāda nekā pie mums, skolēni jūtas brīvāk. Viena no problēmām, ko izcēla francūži, ir spiediens par nākotnes profesiju. Pēc projekta esmu ieguvusi daudz draugu, kurus, cerams, satiksim un uzņemsim mūsu skolā.”

Ļevs Taraņenko: “Tieši man dalība Erasmus projekta braucienā deva iespēju apmeklēt vienu no 100 labākajām skolām Francijā. Man bija interesanti un neparasti apmeklēt franču skolas stundas, uzzināt mācību īpatnības un pastrādāt starptautiskajā komandā. Skolā ir ļoti viegla atmosfēra, skolēni nesēž telefonos, kas ļoti mani pārsteidza. Es varēju padzīvot franču ģimenē, tas bija forši, neparasti, neskatoties uz ar valodu saistītām problēmām, tā bija brīnišķīga pieredze. Projekta laikā es apmeklēju ļoti dažādas vietas. Man bija iespēja novērtēt savas prasmes angļu un franču valodā un izdarīt secinājumus, ka francūži slikti zina angļu valodu salīdzinājumā ar mums. Esmu priecīgs par dalību projektā.”

Evelīna Volkova: “Piedalīšanās Erasmus+ projektā deva man brīnišķīgu iespēju izmēģināt dzīvot absolūti citā valstī un kultūrā. Dzīvojot viesģimenē, es jutos ļoti gaidīta un aprūpēta. Visvairāk atmiņā palika sarunas vakarā pēc lieliskām vakariņām, kuru gaitā es uzzināju daudz jauna par franču kultūru. Bija ļoti patīkami apmainīties pieredzē ar franču skolēniem. Mani izbrīnīja, ka katrs no viņiem gribēja uzzināt vairāk par latviešu kultūru un mūsu ikdienas dzīvi, piemēram, par valodu un ieradumiem. Starpbrīžos neviens nelietoja telefonus, bet sarunājās savā starpā vai spēlēja galda spēles. Man arī bija iespēja apmeklēt matemātikas stundu, kurā skolēni, rodoties jautājumam, to uzreiz uzdeva. Ekskursiju laikā mani īpaši iespaidoja vēsturisko vietu apmeklējumi, piemēram, baznīca un teātris, kas deva dziļāku izpratni par vietējo kultūru. Esmu ļoti pateicīga, ka man izdevās piedalīties projektā, kura gaitā es atradu sev daudz draugu, un ceru, ka kādreiz vēl apmeklēšu šo vietu.”

Daniella Vaidere: “Manam braucienam uz Franciju Erasmus projekta ietvaros bija neaizmirstama un sirsnīga pieredze, kas dziļi aizkustināja mani. Dzīvojot viesģimenē, es sajutu īstu franču viesmīlību un katru dienu baudīju tradicionālos ēdienus, kas ne tikai piepildīja manu vēderu, bet arī manu sirdi. Skolā mani pārsteidza draudzīgā un atvērtā atmosfēra – kaut arī sistēma atšķiras no mūsējās, tajā bija jūtama patiesa cieņa starp skolotājiem un skolēniem. Mācību stundas bija dinamiskas un aizraujošas, īpaši uzsvars uz radošumu un grupu darbu, kurā visi aktīvi iesaistījās. Ekskursijas pa vēsturiskajām vietām un redzētās dabas ainavas lika man novērtēt Francijas kultūras bagātību un skaistumu. Šis piedzīvojums man ne tikai atvēra acis uz citu valsti, bet arī ļāva labāk izprast sevi un pasauli kopumā.”

Darja Adahovska: “Šis brauciens bija tik pilns ar iespaidiem un notikumiem, ka par to varētu sarakstīt grāmatu, taču ierobežotā formāta dēļ es vienkārši uzrakstīšu galvenās šīs grāmatas nodaļas:
1. Atšķirīga attieksme, uztvere un ar to saistītā iespēja ieraudzīt pasauli no cita skatupunkta; 
2. Iepazīšanās ar brīnišķīgiem cilvēkiem, kas paliek atmiņā uz ilgu laiku; 
3. Žestu valoda un google translator tulkojumu neprecizitātes; 
4. Cepšanas daudzveidība un cukura pārdozēšana;
5. Iedvesmojoši objekti un izpratne, kāpēc radoši cilvēki tiecas uz Franciju.”

Jau gatavojam jēgpilnu un aizraujošu programmu, jo 2025. gada martā gaidīsim ciemos un viesmīlīgi uzņemsim franču skolēnus un skolotājus. 

Daugavpils Zinātņu vidusskolas Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) skolu izglītības sektora projektu “Kompetenti un Atbildīgi Skolā (KAS)”  Nr.2024-1-LV01-KA121-SCH-000197090 līdzfinansē Eiropas Savienība. Vairāk par Erasmus+ programmu var uzzināt Valsts izglītības attīstības aģentūras mājaslapā www.viaa.gov.lv sadaļā Erasmus+.

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
angļu valodas skolotāja
Helēna Skripničenko
un projekta dalībnieki

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Medus diena

Š.g. 27. novembrī akcijas ”Eiropas medus brokastis“ ietvaros Daugavpils Zinātņu vidusskolā 3. klašu skolēniem un pedagogiem notika izzinoša lekcija par bitēm, medu, bišu nozīmi apputeksnēšanā.

Lasīt tālāk »
Search