Sociālo zinību un vēstures stundās Daugavpils Zinātņu vidusskolas 5. klašu skolēni aktīvi strādāja pie radoša un nozīmīga uzdevuma – plakātu veidošanas par dabas aizsardzību. Šī aktivitāte bija daļa no mācību temata par cilvēka līdzatbildību sabiedrībā un vides ilgtspēju.


Skolēni grupās un individuāli izstrādāja plakātus, kuros tika attēloti svarīgi vides aizsardzības aspekti – piesārņojuma mazināšana, mežu saglabāšana, ūdens un enerģijas taupīšana, kā arī atkritumu šķirošana. Plakātu veidošanas laikā notika diskusijas par cilvēka ietekmi uz vidi un iespējām uzlabot situāciju gan vietējā, gan globālā mērogā.


Skolēni atzina, ka šis uzdevums palīdzēja labāk izprast, cik nozīmīga ir katra cilvēka rīcība vides aizsardzībā.


Šādas mācību aktivitātes parāda, cik svarīgi ir mācīt bērniem ne tikai teorētiskās zināšanas, bet arī attieksmi pret pasauli, kurā dzīvojam.




9. aprīlī mācību stundā 5. c klasē valdīja īpaša gaisotne – skolēni ne tikai runāja par dabu un tās aizsardzību, bet arī sajuta tās klātbūtni pavisam tieši. Kamēr notika sarunas par to, kā sargāt mūsu planētu, uz viena darbiņa nosēdās maza, sarkana mārīte – it kā pati daba būtu ieradusies uzklausīt, ko par to domā jaunie cilvēki.

Stunda kļuva par iedvesmas avotu, kas vēlreiz atgādināja: katrs no mums ir daļa no dabas, un katrs solis tās aizsardzībā ir nozīmīgs!
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Zinātņu vidusskolas
sociālo zinību un vēstures skolotāja
Jūlija Driče